onsdag 2 maj 2012

Rimini Blu

Detta är förvisso i första hand en syblogg (eller är det i första hand en retro-tygblogg? Näää.... det är nog i första hand en sy- och tygblogg. Eller jag vet inte.) men i bland måste man sticka emellan med något annat fynd!

I valborgshelgen befann jag mig några mil norr om Umeå och tog då en tur till en loppis som skyltades vid E4. Den var inget vidare, prissättningen var minst sagt märklig. Till exempel hoppades försäljaren på att få 100 kr för en 14 tums tjock-TV från typ 92, medan den tjusiga hästen nedan gick för blott 30 kr!

Rimini Blu

Rimini Blu

Tyvärr går det inte att återge den fantastiska turkosa färgen. Stämpeln undertill gjorde att det såg ut som något från en sämre turistaffär i Itailen men jag googlade numret och blev mycket klokare! På den utmärkta sidan Precis en sån fick jag lära mig att hästen tillhör en serie kallad Rimini Blu, designad av Aldo Londi under 50- och 60-talet. Jag hoppas att jag hittar lite kompisar till min nya häst, hon är helt bedårande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar